29 oktober 2020

Persbericht: Nieuwe huisvesting voor BDO in Tilburg: Plan-t in De Spoorzone

Accountants- en adviesorganisatie BDO verruilt zijn kantoor aan de Professor Cobbenhagenlaan in Tilburg vanaf medio 2021 voor huisvesting in het nieuwe gebouw ‘Plan-t’ in de Tilburgse Spoorzone. De huurovereenkomst werd recent getekend. Gebiedsontwikkelaar SDK Vastgoed (VolkerWessels) heeft het kantoor als gedelegeerd ontwikkelaar namens Werkplaats Ontwikkelingsbedrijf (WOB) ontwikkeld.

Wilbert Klokgieters, partner bij BDO in Tilburg, zegt over de nieuwe huisvesting: ‘De Spoorzone heeft in de afgelopen jaren een enorme transitie doorgemaakt. Enerzijds ademt het geschiedenis, anderzijds is dit gebied in de laatste jaren getransformeerd naar dé bruisende plek in het centrum van Tilburg. Ontmoeting, creativiteit en ondernemerschap staan centraal in dit gebied. Wij nemen onze intrek in het gebouw ‘Plan-t’, gelegen aan de achterzijde van het station en naast de welbekende LocHal. Met de centrale ligging, het station op steenworpafstand en voldoende parkeergelegenheid past dit uitstekend bij onze wensen en biedt deze prachtige locatie ons een fantastische nieuwe inspirerende werkomgeving.’

Samenwerken na de coronacrisis

Bij de invulling van het nieuwe kantoor kijkt BDO specifiek naar ‘werken in de toekomst’. Klokgieters: ‘Thuiswerken zal ook bij BDO een prominente(re) rol spelen bij de invulling van werk, ook na de coronacrisis. Wij hebben hiermee dan ook nadrukkelijk rekening gehouden. Het kantoor krijgt een ruime opzet, waarin diverse vormen van samenwerken optimaal worden gefaciliteerd. Ook draagt deze locatie bij aan onze duurzaamheidsdoelstellingen.’

‘Plan-t staat voor samenwerking en synergie tussen de huurders in het gebouw, van start-up en scale-up tot de grotere corporates. BDO vormt hier een zeer goede aanvulling op. Wij zijn verheugd dat zij medio 2021 hun intrek zullen nemen op de 3de verdieping van Plan-t’, aldus Mark Janssens, MT-lid SDK Vastgoed.

Ontwikkelaar SDK Vastgoed creëert in Plan-t ruimte voor het ondernemen van morgen: flexibel, transparant en duurzaam. De gezamenlijke voorzieningen zorgen voor verrassende ontmoetingen. De open opzet van het kantoorgebouw, in combinatie met de tijdloze architectuur, zorgt voor een inspirerende werkomgeving.

In het herhuisvestingstraject wordt BDO bijgestaan door Van de Rijt Vastgoedconsultants, Qwinq en M+R interior architecture.

Bron foto’s: SDK Vastgoed