29 oktober 2020

Persbericht: Nieuwe huisvesting voor BDO: Belvédère in Paleiskwartier ‘s-Hertogenbosch

Accountants- en adviesorganisatie BDO verruilt haar kantoor aan de Meerendonkweg in ’s-Hertogenbosch vanaf begin 2022 voor huisvesting in kantoorgebouw Belvédère, gelegen aan de zuidelijke rand van het Paleiskwartier. De huurovereenkomst met BV Ontwikkelingsmaatschappij Paleiskwartier werd recent getekend. Paleiskwartier is een ontwikkeling van BV Ontwikkelingsmaatschappij Paleiskwartier, een publiek-private samenwerking tussen VolkerWessels, Gemeente ’s-Hertogenbosch en NIBC Bank N.V.

Jeannot Evers, partner bij BDO in ‘s-Hertogenbosch, zegt over de nieuwe huisvesting: ‘Wij nemen onze intrek in de bovenste twee verdiepingen van het nieuwe kantoorgebouw ‘Belvédère’, met een fantastisch uitzicht over de binnenstad. Deze locatie voldoet uitstekend aan onze wensen, onder andere als het gaat om de bereikbaarheid. De locatie ligt tegen het karakteristieke oude stadscentrum aan, vlakbij de rondweg en op loopafstand van het station. Wij kijken enorm uit naar onze verhuizing naar deze absolute toplocatie die ons een fantastische nieuwe werkomgeving biedt.’

Samenwerken na de coronacrisis

Bij de invulling van het nieuwe kantoor kijkt BDO specifiek naar ‘werken in de toekomst’. Evers: ‘Thuiswerken zal ook bij BDO een prominente(re) rol spelen bij de invulling van werk, ook na de coronacrisis. Wij hebben hiermee dan ook nadrukkelijk rekening gehouden. Het kantoor krijgt een ruime omzet, waarin diverse vormen van samenwerken optimaal worden gefaciliteerd. Ook draagt deze locatie bij aan onze duurzaamheidsdoelstellingen.’

Ook BV Ontwikkelingsmaatschappij Paleiskwartier is enthousiast over de komst van BDO: ‘We zijn zeer verheugd met de komst van BDO naar het Paleiskwartier en zijn ervan overtuigd dat de medewerkers van BDO hier met veel plezier zullen werken. Het momenteel in aanbouw zijnde kantoorgebouw Belvédère vormt tezamen met het in aanbouw zijnde hotel een mooie afronding aan deze zijde van de gebiedsontwikkeling Paleiskwartier.’, aldus Nick de Boer, directielid van BV Ontwikkelingsmaatschappij Paleiskwartier.

De grote glaspartijen in de zogenaamde ‘pentoffices’ creëren een gevoel van ruimtelijkheid, volledig passend bij het transparante en duurzame ondernemen van morgen. De glazen hoeken bieden ruimte voor verrassende ontmoetingen, inspirerende presentaties en buitengewone brainstormsessies.

In het herhuisvestingstraject wordt BDO bijgestaan door Van de Rijt Vastgoedconsultants, Qwinq en M+R interior architecture.

BV Ontwikkelingsmaatschappij Paleiskwartier wordt in de verhuur van Belvédère bijgestaan door de makelaarscombinatie CBRE en RSP Makelaars. Voor meer informatie zie www.belvederepaleiskwartier.nl en www.paleiskwartier.nl

Bron foto’s: SDK Vastgoed