STRIJP-S

Laagdrempelig gebied met een hoogwaardige uitstraling.

STRIJP-S

Broedkamer voor ondernemers.

OVERBURGHT DE PAREL

De parel is in elk opzicht anders.

OVERBURGHT DE PAREL

Drie toegansbruggen leiden naar het binnenhof.

PALEISKWARTIER

In het Paleiskwartier bepaalt u zelf hoe u wilt wonen

PALEISKWARTIER

Direct aan Centraal Station, loopafstand van binnenstad van ’s-Hertogenbosch.

ECI

ECI

Roermond zal hier een uniek woon- en verblijfsgebied ontwikkelen, waar wonen, watersport en ‘bootjes kijken’ mogelijk is.

SPOORZONE

één van de grotere binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen in Nederland.

SPOORZONE

Diverse woningtypen voor diverse doelgroepen.

DE GROENE LOPER - RUYSCHENBERG

Prima bereikbaar met alle stedelijke voorzieningen om de hoek.

UP LIVING

Betaalbaar en bereikbaar wonen voor studenten, jongeren en starters.

UP LIVING

Unieke kansen voor starters.

DE GROENE LOPER - BERLAER

Uw eigen droomhuis bouwen!

JAZZ CITY

waar leisure en wonen centraal staan

JAZZ CITY

circa 330 appartementen aan het water

BOSRIJK

Groenplaats Bosrijk is (na Zandrijk en Grasrijk) het derde woongebied van Meerhoven.

MORGENWONEN

MORGENWONEN

ruim, energiezuinig, duurzaam, onderhoudsarm en betaalbaar wonen

MORGENWONEN

leef bewust en wees kritisch

ROERMONDSE ARCHITECTUUR

De stadswoningen zijn zeer divers van vormgeving, met veel aandacht voor detaillering.

STEELEILAND

Geïnspireerd op de voormalige bedrijvigheid in het gebied, met een enorme diversiteit.

BRAINPORT INDUSTRIES CAMPUS

BRAINPORT INDUSTRIES CAMPUS

Internationale campuslocatie

BRAINPORT INDUSTRIES CAMPUS

Ruimtelijke clusters voor hightech bedrijven

CLARISSENHOF

CLARISSENHOF

buiten wonen, midden in de binnenstad

CLARISSENHOF

een oase van rust

HET WARE WONEN

de juiste architectuur, doordachte details en hoogwaardige materialen

HET WARE WONEN

kindvriendelijke opzet en landelijke, sfeervolle uitstraling

BLOK 63, 61 EN 59

dé nieuwe woonbelofte op Strijp-S

BLOK 63, 61 EN 59

midden in het creatieve en culturele hart van Eindhoven

NIEUWS

14-10-2013Terug

Integrale benadering parkeren op Strijp-S

 

Informatie

Video

Informatie Terug naar boven

14-10-2013

 

Strijp-S in Eindhoven doet z’n naam eer aan als bijzondere ontwikkellocatie. Elf partijen hebben een overeenkomst ondertekend die voorziet in een gebiedsgerichte benadering van parkeren. Kern van de afspraken: één partij wordt verantwoordelijk voor de realisatie en exploitatie van maximaal 60% van de benodigde parkeerplaatsen. Projectontwikkelaars en woningcorporaties kunnen zo de bijzondere plankwaliteit overeind houden en gemakkelijker doorpakken bij de uitvoering van hun plannen.

 

Bij de overeenkomst zijn behalve Strijp-S gebiedsontwikkelaars gemeente Eindhoven en VolkerWessels ook woningscorporaties en opstalontwikkelaars betrokken. Er is een nieuwe set van afspraken overeen gekomen. In de oorspronkelijke plannen was iedere ontwikkelaar verplicht om op het eigen bouwveld het parkeren voor de ontwikkeling ondergronds op te lossen. Ontwikkelaars zagen zich geconfronteerd met hoge investeringen in dure parkeervoorzieningen, die niet optimaal worden benut. Het gevolg: dreigende stagnatie in de ontwikkeling van Strijp-S. Partijen spreken nu af dat er geen geld hoeft te worden gestoken in duur ondergronds parkeren. Dubbelgebruik is de straks de standaard en de gemeente ziet onder voorwaarden af van de geldende parkeernorm.

 

Dubbelgebruik standaard

Mobility-S, een publiek-private samenwerking, regelt vanaf nu zowel het parkeren op straat als het parkeren achter de slagboom. Mobility-S analyseert de behoefte en bouwt alleen parkeergelegenheid als de vraag er is. Door deze gebiedsgerichte benadering is optimaal dubbelgebruik mogelijk: werkenden, bewoners en evenementenbezoekers maken op verschillende momenten gebruik van dezelfde parkeerplek. Parkeerplaatsen worden gerealiseerd in bovengrondse modulaire garages, die letterlijk mee kunnen groeien met de vraag. Aan Mobility-S ook de taak om te laten zien dat er minder plekken nodig zijn dan de norm. Mobility-S zet daarom hoog in op alternatieve mobiliteit. Nu al is het mogelijk gebruik te maken van elektrische deelautos, -scooters en -fietsen.