SPOORZONE

één van de grotere binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen in Nederland.

SPOORZONE

Diverse woningtypen voor diverse doelgroepen.

UP LIVING

Betaalbaar en bereikbaar wonen voor studenten, jongeren en starters.

UP LIVING

Unieke kansen voor starters.

DE GROENE LOPER - RUYSCHENBERG

Prima bereikbaar met alle stedelijke voorzieningen om de hoek.

PALEISKWARTIER

In het Paleiskwartier bepaalt u zelf hoe u wilt wonen

PALEISKWARTIER

Direct aan Centraal Station, loopafstand van binnenstad van ’s-Hertogenbosch.

MORGENWONEN

MORGENWONEN

ruim, energiezuinig, duurzaam, onderhoudsarm en betaalbaar wonen

MORGENWONEN

leef bewust en wees kritisch

ROERMONDSE ARCHITECTUUR

De stadswoningen zijn zeer divers van vormgeving, met veel aandacht voor detaillering.

DE GROENE LOPER - BERLAER

Uw eigen droomhuis bouwen!

ECI

ECI

Roermond zal hier een uniek woon- en verblijfsgebied ontwikkelen, waar wonen, watersport en ‘bootjes kijken’ mogelijk is.

STEELEILAND

Geïnspireerd op de voormalige bedrijvigheid in het gebied, met een enorme diversiteit.

BOSRIJK

Groenplaats Bosrijk is (na Zandrijk en Grasrijk) het derde woongebied van Meerhoven.

CLARISSENHOF

CLARISSENHOF

buiten wonen, midden in de binnenstad

CLARISSENHOF

een oase van rust

OVERBURGHT DE PAREL

De parel is in elk opzicht anders.

OVERBURGHT DE PAREL

Drie toegansbruggen leiden naar het binnenhof.

BRAINPORT INDUSTRIES CAMPUS

BRAINPORT INDUSTRIES CAMPUS

Internationale campuslocatie

BRAINPORT INDUSTRIES CAMPUS

Ruimtelijke clusters voor hightech bedrijven

STRIJP-S

Laagdrempelig gebied met een hoogwaardige uitstraling.

STRIJP-S

Broedkamer voor ondernemers.

HET WARE WONEN

de juiste architectuur, doordachte details en hoogwaardige materialen

HET WARE WONEN

kindvriendelijke opzet en landelijke, sfeervolle uitstraling

BLOK 63, 61 EN 59

dé nieuwe woonbelofte op Strijp-S

BLOK 63, 61 EN 59

midden in het creatieve en culturele hart van Eindhoven

NIEUWS

24-01-2013Terug

VolkerWessels start met aanleg Burgemeester Brokxlaan

 

Informatie

Informatie Terug naar boven

24-01-2013

 

VolkerWessels-bedrijf KWS Infra is op 22 januari 2013 begonnen met de realisatie van de Burgemeester Brokxlaan in Tilburg. Het startsein voor de werkzaamheden werd gegeven door wethouders Marieke Moorman (Spoorzone013) en wethouder Roel Lauwerier (Infrastructuur & Mobiliteit). De aanleg van de weg van een kleine kilometer lang is belangrijk voor de ontwikkeling van Spoorzone013.

 

De Burgemeester Brokxlaan loopt van het NS-plein tot aan de Jan Heijnsstraat. De weg zorgt straks voor een goede bereikbaarheid van de voormalige NS-Werkplaats en verbindt de Spoorzone met de Tilburgse binnenstad en omliggende wijken. Vanaf september van dit jaar kunnen mensen al gebruik maken van de rijbanen die van oost naar west loopt. De volledige weg is in december dit jaar klaar voor gebruik. De weg krijgt drie rijstroken, twee van oost naar west en één rijstrook van west naar oost. Daarnaast krijgt de weg een brede middenberm met bomen en uiteindelijk aan beide zijden een vrijliggend fietspad, een trottoir en een servicestrook.

 

Samenwerken aan gebiedsontwikkeling

Sinds de aanvang van de ontwikkeling van de Spoorzone trekken VolkerWessels (gedelegeerd ontwikkelaar CREDO/SDK Vastgoed) en de gemeente Tilburg samen op in verschillende projecten, zoals de ontwikkeling de voormalige NS-Werkplaats, Clarissenhof, Theresiazone en de Burgemeester Brokxlaan. Waar het tot op heden vooral bij papierwerk bleef, gaat nu met de realisatie van de Burgemeester Brokxlaan daadwerkelijk de schop de grond in.


De aanleg van de Brugemeester Brokxlaan is onderdeel van een complexe gebiedsontwikkeling, maar vormt op zich ook al een uitdagend werk. In een korte periode worden gebouwen gesloopt, kabels en leidingen verlegd, asfalt aangebracht en de plaatsing van inrichtingselementen en groen uitgevoerd. Op 1 september moet de weg klaar zijn voor het gemotoriseerde wegverkeer, waarna de volledige Burgemeester Brokxlaan op 1 december gereed zal zijn.  

Waar bij dit soort projecten de gebouwen eerder gereed zijn als de infrastructuur is dat in de Spoorzone juist andersom. VolkerWessels rolt als het ware de ‘zwarte loper’ uit voor de toekomstige bewoners en weggebruikers. En een ‘rode loper’ ontbreekt ook niet, alleen is die in dit geval alleen voor fietsers bestemd.